Exod 9 – Plaga a șaptea: grindină cu foc

Plaga a șaptea aduce gheață cu foc peste Egipt: oameni, animale, copaci și culturi sunt distruse, în timp ce Gosen e cruțat. Textul ridică întrebarea simplă: e drept să lovești un popor întreg ca să „educi” un singur om? Exod 9 arată o putere demonstrată prin suferință colectivă.

Exod 9:13–35: când „minunea” devine dezastru public: analiza plăgii a 7-a și a moralei din spatele ei

Ce se întâmplă acolo:

  • Moise anunță: „Mâine vine o grindină cum n-a mai fost.”
  • Unii egipteni își bagă oamenii și animalele la adăpost (că au învățat lecția). Alții îi lasă pe câmp.
  • Vine prăpădul: gheață amestecată cu foc, tunete, fulgere. Oameni, animale, copaci, culturi – lovite și distruse.
  • Ținutul Gosen (unde stau evreii) e cruțat.
  • Faraon promite iar că cedează… apoi, când se oprește furtuna, își schimbă vorba. Textul spune din nou că inima lui este înțepenită.

Problema morală, spus simplu

Zici că vrei să-l educi pe Faraon, dar lovești țara întreagă: țărani, servitori, copii, animale.
E dreaptă o lecție care pedepsește pe toată lumea ca să convingă un singur om?

„Minunea” care te obligă să te ascunzi

  • Dumnezeu dă și instrucțiuni de protecție: „Adăpostiți tot ce aveți!”
  • Traducere: autorul plăgii îți zice cum să scapi de plaga pe care tot el o trimite.
  • Cine ascultă, scapă. Cine nu, moare sub gheață și foc.
    Asta nu e grijă; e amenințare cu premeditare.

Ecou din text pe care nu-l auzi în predici

  • Selectivitate politică: Gosen e protejat – mesaj clar: „ai noștri” sunt în siguranță, restul… nu.
  • Încăpățânarea menținută: povestea repetă ideea că inima lui Faraon e împietrită. Dacă blocajul e alimentat de sus, atunci prăpădul următor e… programat. Deci Faraon are zero liber arbitru în toată povestea. Căci Dumnezeu dorea să se dea mare până la capăt.

Cum arată pe teren

  • Câmpuri rase, orz și in distruse; (grâul și spelta încă necoapte scapă temporar).
  • Arbori rupțianimale ucise pe câmp.
  • Oameni surprinși afară, striviți.
    Nu e „spectacol ceresc”, e dezastru agricol și uman.

Întrebarea de bun-simț

Dacă Dumnezeu poate convinge fără sânge și fără grindină, de ce alege varianta cu morți, foame și ruină?
Educație prin teroare nu e morală, e abuz de putere și violență gratuită.

Scurt și la obiect

Plaga a 7-a arată o alegere: ca să pedepsești un conducător, rupi spatele unei țări întregi.
Dacă asta se cheamă „dreptate”, atunci cuvântul trebuie interzis. Asta nu e grijă; e abuz de putere demonstrat pe spinarea mulțimii.

Discută cu noi pe TikTok:

@bibliapentrusceptici #crimele lui #dumnezeu din #sfantascriptura #plaga #grindina #dumnezeuteiubeste #biblia #romania #aur #tarapromisa #moise #iahevh #bibliapentrusceptici ♬ sunet original – Biblia pt. sceptici (Marius)