Binecuvântare pentru război

Este vorba despre doi dintre favoriții lui Dumnezeu: Avraam, Lot și ajungem așa foarte repede la măcelul binecuvântat din Biblie

Avraam: Agentul imobiliar divin și comandantul de mercenari

Cum arată un măcel după voia Domnului? Rețeta simplă cu binecuvântarea divină Doi dintre favoriții lui Dumnezeu, Avraam și Lot, devin eroi într-o poveste în care sângele curge, iar “binecuvântările” vin după masacru. O lecție biblică despre cum să faci război în numele Domnului și să plătești și taxa aferentă.

Dumnezeu, marele distribuitor de terenuri

Avraam primește contractul imobiliar al mileniului: tot ce vede cu ochii – nord, sud, est, vest. Dumnezeu, în rolul unui agent imobiliar divin generos, îi oferă totul “pentru totdeauna”. Fără acte, fără notariat, doar cu promisiunea că va fi al “seminței lui”. “Tot pământul pe care-l vezi, ți-l voi da ție și seminței tale, pentru totdeauna.” — Geneza 13:14-15 Singura problemă? Pământul era deja locuit. Dar asta e o “amănuntă” pe care teologia o ignoră elegant. Lot se mută în Sodoma: Când bogăția devine problemă Lot avea și el avere, prea multă chiar. Turme, cirezi, corturi – un imperiu pastoral. Problema era că nu mai încăpeau amândoi pe același teritoriu. Așa că Lot alege să se mute în Sodoma, alegând “ținutul din jurul Iordanului”. “Lot avea turme, cirezi și corturi… și ținutul nu-i mai încăpea.” — Geneza 13:5-6 Dilema biblică clasică: cum să împarți pământul pe care Dumnezeu ți l-a dat “pentru totdeauna” cu nepotul care are prea multe animale.

Războiul și capturarea lui Lot

Un război izbucnește între regii locali. Sodoma și Gomora sunt înfrânte, iar Lot este luat prizonier împreună cu toate bunurile sale. Aici intră Avraam în scenă, nu ca un bunic îngrijorat, ci ca un comandant militar cu armata lui personală. “318 slujitori născuți în casa lui” — Geneza 13:14 “Slujitori” sună frumos, nu? Să nu spunem “sclavi” că sună urât pentru un patriarh binecuvântat. Masacrul binecuvântat Avraam își mobilizează armata de sclavi și pornește într-un raid militar nocturn. “Îi lovește” pe dușmani și îi urmărește până la Damasc. Recuperează tot: Lot, femeile, bunurile și toată prada de război. “I-au lovit și i-au urmărit până la Damasc.” — Geneza 14:15 Biblia e elegantă: “i-au lovit”. Nu “i-au masacrat”, nu “i-au ucis”. Doar “i-au lovit”. Probabil cu flori.

Cina festivă de după măcel

După baie de sânge, vine și o cină religioasă: pâine, vin și “binecuvântări” de la Melchisedec, regele-preot din Salem. Un personaj misterios, fără genealogie, fără istorie – perfect pentru o poveste biblică. “Fără tată, fără mamă, fără genealogie… asemenea Fiului lui Dumnezeu.” — Evrei 7:3 Când ai nevoie de validare religioasă după un masacru, inventezi un preot fără părinți care să-ți dea binecuvântarea. Convenabil.

Plata rugăciunii: zeciuiala de pe pradă


Avraam îi dă zeciuială din tot ce a prădat în război. Se pare că până și crimele religioase vin cu TVA-ul aferent. Taxa de protecție divină se plătește și din sângele altuia. “I-a dat zeciuială din toate.” — Geneza 14:20 În lumea biblică, formula e clară: omoară în numele lui Dumnezeu, apoi plătește 10% din pradă. Dumnezeu iubește ordinea în contabilitate.

Morala? Niciuna. Aceasta e o poveste biblică “morală”: un război organizat de sclavi, binecuvântat de Dumnezeu și urmat de ospăț religios. Nimeni nu întreabă câți au murit, de ce a început războiul sau dacă era moral să masacrezi oameni pentru bunurile unui nepot. După masacru? O cină festivă cu vin și pâine, în stil Melchisedec – un personaj fantastică rupt din mitologie, dar băgat cu forța în Scriptura “infailibilă”. Și culmea ipocriziei divine: după ce îți livrează vrăjmașii în sabie, Dumnezeu se așteaptă și la zeciuială.

În teologia biblică, morala e simplă: dacă ai făcut măcel în numele Domnului, nu uita să plătești taxa de protecție sfântă. Întrebări fără răspuns în sistemul nostru de valori:

1. Cum poate fi moral să folosești o armată de sclavi pentru a masacra oameni și a-ți recupera bunurile, când comanda “să nu ucizi” este atât de clară?

2. De ce Dumnezeu binecuvântează războiul pentru proprietăți materiale, dar predică detașarea de bunurile pământești?

3. Cum explici că aceleași acțiuni (ucidere, jaf, sclavie) sunt păcate când le fac “păgânii”, dar “binecuvântări” când le fac aleșii divin

Ascultă mai jos ce părere am despre acest eveniment biblic.

@bibliapentrusceptici #crimele lui #dumnezeu din #Biblie ♬ Documentary video: Tension orchestra(1259187) – RE:MUSICA