Oare a fost Iisus cumva homosexual? Vom găsi însă cu siguranță anumite motive să credem ipoteza aceasta, citind cu atenție Noul Testament. Evanghalia după Ioan 13, 23-25:
Unul din ucenici, acela pe care-l iubea Isus, stătea la masă culcat pe sânul lui Isus. Simon Petru i-a făcut semn să întrebe cine este acela despre care vorbea Isus. Şi ucenicul acela s-a rezemat pe pieptul lui Isus şi I-a zis: “Doamne, cine este?”
Foarte interesant este faptul că se scrie despre Iisus că ar fi avut un ucenic favorit, ucenic pe care-l iubea. Evanghelistul putea insă să evite orice rea interpretare și să ne spună că Iisus avea un ucenic cu care se înțelegea foarte bine și aveau o relație de prietenie. Cu toate acestea, cu siguranță că Evanghelistul nu a ales la întâmplare aceasta caracterizare. Oare de ce nu a spus că Iisus o iubea pe Maria Magdalena? În Noul Testament ni se vorbește adesea despre Maria Magdalena ca despre o femeie ”iubită” de Iisus. Cele patru evanghelii nu ne spun nimic care să contrazică faptul că Iisus nu avea nicio relație cu Maria Magdalena și că ar fi avut o viață de castitate. Cu toate acestea, marile confesiuni ne învață că Iisus a fost asexual. Evanghelia după Ioan ne explică ușor de ce nu se poate vorbi despre vreo relație de dragoste cu Maria Magdalena: Iisus avea o relație cu un tinerel apostol. Contactul foarte intens cu Iisus (culcat pe sânul său) ne ajută puțin să ne imaginăm ce se întâmpla între cei doi. Era cumva Iisus îndrăgostit de acest tinerel? Iisus spune des că el îi iubește pe toți, însă Evanghelistul subliniază faptul că Iisus îl iubea doar pe tânărul ucenic: Evanghelia după Ioan 21,7; 19,26; 21,20:
Atunci ucenicul pe care-l iubea Isus a zis lui Petru: “Este Domnul!” Când a auzit Simon Petru că este Domnul, şi-a pus haina pe el şi s-a încins, căci era dezbrăcat, şi s-a aruncat în mare.
Când a văzut Isus pe mama Sa, şi lângă ea pe ucenicul pe care-l iubea, a zis mamei Sale: “Femeie, iată fiul tău!”
Petru s-a întors şi a văzut venind după ei pe ucenicul pe care-l iubea Isus, acela care la Cină se rezemase pe pieptul lui Isus şi zisese: “Doamne, cine este cel ce Te vinde?”
Foarte ciudat este faptul că acest ucenic nu este chemat pe nume. Oare de ce? Cine era acest ucenic? Evanghelia după Marcu 14,51:
După El mergea un tânăr care n-avea pe trup decât o învelitoare de pânză de in. Au pus mâna pe el; dar el şi-a lăsat învelitoarea şi a fugit în pielea goală.
Atunci când Iisus a fost arestat, se pare că acest tânăr a fost singurul din Grădina Getsemani care l-a urmat pe Iisus. Foarte ciudat că acesta era îmbrăcat foarte sporadic. Oare nu cumva cei doi au fost lauți pe surprindere pe timpul unui act de iubire? De ce Marcu nu ne spune numele său? Poate pentru că nu dorea să îl pună în rând cu apostolii lui Iisus?
Să mergem mai departe la Evangelia după Ioan 11,3:
Surorile au trimis la Isus să-I spună: “Doamne, iată că acela pe care-l iubeşti este bolnav.
Abia aici reușim să-l identificăm pe acest tânăr. Cele două surori sunt Maria și Marta, iar fratele bolnav este Lazăr. Lazăr este tânărul iubit de Iisus. Abia acum începem să înțelegem de ce numele lui este evitat de câtre Evanghelii. Altfel, evangheliștii, trebuiau să-l treacă și pe ucenicul homosexual în lista apostolilor. Lazăr era probabil mult prea cunoscut trăind ca homosexual sau ușor de recunoscut în felul său de a fi. Fiind prietenul intim al lui Isus, a fost cu siguranță foarte ușor pentru Iisus să joace teatru cu învierea acestuia. Pentru că șmecheria invierii lui Lazăr să funcționeze, Iisus avea nevoie de cineva pe care să se încrede 100%.
Dacă printre cei 12 apostoli s-ar fi numărat un homosexual, am fi avut cel puțin din punct de vedere statistic o oglindire a societății. Dacă Iisus a avut cu acesta o relație sexuală nu înseamnă că Iisus ar fi fost vreun ticălos sau escroc. Mărturiile Evangheliilor nu sunt suficiente ca să cimenteze homosexualitatea lui Iisus. Avem însă cel puțin câteva indicii ale comportamentului său, care ne poate da de gândit când vine vorba despre orientarea sa sexuală. În evanghelia apocrifă după Marcu ni se oferă indicii clare ale homosexaulității lui Iisus. Însă autenticitatea acestor scriere nu este atât de clară, de parcă autenticitatea celorlalte patru ar fi mai clare!
Trebuie să înțelegem că o orientare homosexuală în lumea judaică însemna pedeapsa cu moartea, chiar dacă sub ocupația romană nu se putea pune așa de ușor în aplicare. Cu toate acestea era strict interziză de evrei. Avem așadar un motiv întemeiat pentru care Iisus trebuia să-și ascundă orientarea sexuală, cel puțin în spațiul public. Așa ceva nu ar fi fost acceptat de evrei. Atunci când Iisus căuta gingășia tinerilor, acesta le vorbea despre ”iubirea de aproapele”, fără legătură cu viața sexuală. Singura lui șansă să-și trăiască sexualitatea era aceea de a o ascunde sub eticheta iubirii față de aproapele. Probabil că de aceea ne vorbește el despre iubirea de aproapele. Iisus era până la urmă un rabin homosexual, care își ascundea orientarea sexuală sub iubirea de aproapele.
Știm de la filozofii greci că aceștia aveau relații sexuale cu elevii. Aceștia le spuneau elevilor că înțelepciunea se transferă și prin spermă. De aceea elevii erau invitați să participe la transferul înțelepciunii prin sex oral. Adepții cinismului, din care cel mai probabil a făcut parte și Iisus, erau apropiați filozofiei grecești și adepți ai homosexualității. Aceștia acceptau în mod deschis homosexualitatea și o practicau mult mai deschis ca în lumea modernă. Acesta poate fi încă un argument că Iisus, învățător cu orientare cinică, se simțea atras de ucenicii mai tineri.
Când Iisus ne vorbea despre Trupul și Sângele său, le vorbea implicit despre sperma sa. De aceea predica Iisus în mod deschis că este important să i se mănânce trupul și sângele, sperând astfel că ceilalți vor înțelege substratul învățăturii sale. Căci cine îi mânca trupul și înghițea sperma, avea să primească viața veșnică.
Eu sunt Pâinea vie care s-a coborât din cer. Dacă mănâncă cineva din pâinea aceasta, va trăi în veac; şi pâinea pe care o voi da Eu este trupul Meu pe care Îl voi da pentru viaţa lumii.” La auzul acestor cuvinte, iudeii se certau între ei şi ziceau: “Cum poate Omul acesta să ne dea trupul Lui să-L mâncăm?” Evanghelia după Ioan 6,51-52
Păi? Până și atunci cei care-l ascultau pe Iisus aveau să se chinuie să înțeleagă ce vrea să spună. Până la urmă tot Iisus spunea că nu ce intră în gură omului îl întinează, expresie care o putem interpreta altfel acum. În nopțile liniștite, Iisus, profet cinic, îi iniția pe apostoli în secretul spermei. Astfel, ucenicii săi, primeau adevăratul trup al lui Iisus pe limbă. Ca să nu înțelegem greșit: nu este vorba de Sf. Împărtășanie, ci de un act sexual.
Să vedem ce spune Evanghelia secretă după Marcu, o scriere apocrifă, o scrisoare ce descrie amănunte despre cum l-a înviat Iisus pe un tânăr bogat, evident pa baza relatării învierii lui Lazăr din Evanghelia după Ioan. Textul scrisorii continuă: Însă tânărul a privit la el, l-a iubit și a început să-l roage să-l lase împreună cu el. Și ieșind din mormânt, s-au dus în casa tânărului, căci acesta era bogat. Și după șase zile, Iisus i-a spus ce să facă și seara tânărul a venit la el, purtând doar o haină de pânză peste trupul (său) gol. Și a rămas cu el în noaptea aceea, căci Iisus l-a învățat taina împărăției lui Dumnezeu. După aceea, el s-a întors pe celălalt mal al Iordanului.
Cele citite mai sus sunt, bineințeles, interzise de Biserică. Doar învățătura Bisericii contează. Chiar și așa, homosexualii se simt atrași de Iisus. Aceștia ajung adesea preoți. Așa zis-ul celibat al lui Iisus acționează ca un magnet la unii oameni. Faptul că acest celibat nu funcționează deloc, ne-o arată multitudinea abuzurilor din lumea catolică. Până la urmă și sexualitatea din Noul Testament este caracterizată de multe tabuuri și de secretizare. Cel mai probabil este faptul că Biblia ne ascunde faptul că Iisus a creat o comunitate hedonistă, comunitate în care nu se trăia doar iubirea de aproapele și ajutorarea săracilor, ci și sexualitatea. După moartea lui Iisus s-au născut o mulțime de secte care practicau iubirea liberă și puneau totul la comun. Aceste comunități nu s-au născut prin textele Noului Testament, ci pe baza mărturiilor creștine ale timpului respectiv. Să nu uităm aici de gnostici, corpocratianii, nicolaiții, bazilidinarii, cainiții, valentinii și multe alte grupuri fixate pe sex, grupări care se considerau creștine și care au fost combătute de ramurile născute din misiunea lui Pavel.
Interesant sunt și acele mărturii despre Iisus și multe idei ciudate, idei susținute de Iisus în predicile sale. Avem o multitudine de citate care sunt masochiste si total nebunești.
Fiindcă sunt fameni, care s-au născut aşa din pântecele maicii lor; sunt fameni, care au fost făcuţi fameni de oameni; şi sunt fameni, care singuri s-au făcut fameni pentru Împărăţia cerurilor. Cine poate să primească lucrul acesta, să-l primească.” Matei 19,12
Un citat foarte ciudat. Oare nu cumva Iisus să se fi castrat cândva? Sau o fi ajuns la un grad de masochism de neinvidiat? Sau poate că Iisus a fost un eunuc homosexual. Trebuie să există un motiv pentru care Iisus vine cu astfel de chestii ciudate. Sau că ne cheamă să ne maltratăm singuri:
Dacă deci ochiul tău cel drept te face să cazi în păcat, scoate-l şi leapădă-l de la tine; căci este spre folosul tău să piară unul din mădularele tale şi să nu-ţi fie aruncat tot trupul în gheenă. Dacă mâna ta cea dreaptă te face să cazi în păcat, taie-o şi leapăd-o de la tine; căci este spre folosul tău să piară unul din mădularele tale şi să nu-ţi fie aruncat tot trupul în gheenă. Matei 5, 29-30
Nu prea îmi sună acest citat a înțelepciune. Deci dacă te uiți după vreo femeie, te arunci automat în adulter? Doar de la cineva masochist și dereglat poate să vină un astfel de sfat. Nici nu este de mirare că acesta a început să o ia razna mai târziu, când spunea să i se mănânce trupul și sângele. Tocmai de aceea unii au observat repede că e dus cu pluta:
Din clipa aceea, mulţi din ucenicii Lui s-au întors înapoi şi nu mai umblau cu El. (Ioan 6, 66)
Oamenii au înțeles exact ce dorea Iisus: să fie mâncat de aceștia. Toți știau că a mânca sânge în cultura evreiască este interzis cu desăvârșire. Asta ne arată că Iisus o luase rău razna.
Și mai ciudat este că Iisus, la vârsta lui, nu era căsătorit și nici nu avea copii. Asta ne arată că acesta nu avea contacte sexuale cu femei. Pe vremea aceea nu aveai cum să te protejezi și era imposibil să nu lași vreun copil în urmă. În unele apocrife ni se vorbește de o relație sexuală cu Maria Magdalena. Ceva tot a fost ciudat la Iisus: cum a rămas până la 33 de ani fără soție și copii?
A fost Iisus homosexual, pervers și puturos? Multe texte din Noul Testament ne oferă multe indicii în acest sens. Fiecare decide ce vrea să facă cu aceste citate din Noul Testament. Faptul că Iisus ar fi trăit în celibat este foarte greu de crezut, mai ales prin felul in care acesta trăia: de pe o zi pe altă, cu o bandă de apostoli și femei după el, mai ales înconjurat de săraci și prostituate. Iisus nu ne predică celibatul și nici nu condamnă masturbarea sau contactul sexual. Și mai interesant: el nu condamnă nicăieri homosexualitatea.