Dragă Dumnezeule,
tocmai am terminat de citit cartea ta, care nu a fost chiar rea pentru o primă încercare, dar anumite semne m-au făcut să mă îngrijorez pentru bunăstarea ta psihologică. Prin urmare, aș dori să îți fac o evaluare psihiatrică rapidă pentru a vedea dacă ești sau nu psihotic.
Psihoza este un simptom al unei boli psihice, de obicei asociată cu pierderea contactului cu realitatea. Având în vedere că exiști în afara realității, este perfect de înțeles de ce s-ar putea să nu fii în contact cu ea.
În „Psihiatria ridicol de simplă” a lui Nelson și Good, este un acronim mnemonic simplu pentru a diagnostica pe cineva cu un episod psihotic. Este JOIMAT: Judecată, Orientare, funcționarea Intelectuală, Memorie/starea de spirit, Aspect și gândire (Thinking). Din moment ce nimeni nu poate lua legătura cu tine pentru diagnostic, voi folosi pasajele scrise de tine pentru a evidenția fiecare proces în parte.
J – Judecata: Este important să aflăm dacă pacientul poate să înțeleagă modelele acceptabile de comportament și consecințele acțiunilor sale.
1. Dacă nu ești mulțumit de comportamentul copiilor tăi, atunci:
a. îi disciplinezi ferm, dar blând, și încerci astfel să îi educi
b. îi lovești cu piciorul în gură
c. îi îneci (Geneza 6-7)
2. În cazul în care un grup de copii tachinează un om chel, atunci:
a. le administrezi o mustrare ușoară și le sugerezi să-și ceară scuze
b. îi lovesti cu pumnul în fața
c. asmuți ursi sălbatici asupra lor (2Regi 2: 23-24)
3. În cazul în care copiii tăi au suferit de foame și vor mai mult decât biscuiți, atunci:
a. îi hrănești
b. râzi de ei
c. le dai hrană, dar apoi te enervezi și îi infectezi cu o boala mortala (Numeri 11: 31-35)
Cred că este corect să spun că am bifat acest aspect pe listă.
O – Orientare: Aceasta se referă la faptul că pacientul știe cine este, unde este și stăpânește conceptul timpului.
Acesta poate fi un pic mai complicat de stabilit, ca urmare a reticenței tale de a răspunde la întrebări, dar voi sublinia pasaje care ridică unele semne de întrebare. În cartea Genezei, nu pari să știi dacă ești un singur zeu coerent sau o multitudine de zei incoerenți. Uneori te referi la tine la plural și, chiar mai deranjant, se pare că îți abordezi alter-ego-urile, ca în exemplul următor:
Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră … (Geneza 1:26)
Am înțeles că unii dintre copiii tăi mai entuziaști au încercat să pretindă, fără acordul tău, că tu vorbeai în pluralis majestatis și că, de fapt, vorbeai cu tine însuți, o problemă care nu prezintă vreun motiv să ne facem griji cu privire la starea ta mentală; cu toate acestea, alți copii mai culți au stabilit că, de fapt, au existat mulți ca tine în începuturile fantasmelor. În orice caz, acest verset, cuplat cu altele, pare să indice că nu știi cu adevărat cât de multe personalități ai de fapt. Dacă ai mai mult de una, ești, probabil, psihotic, asta în cazul în care nu suferi chiar de o tulburare de personalitate. Fără supărare!
Un alt semnal de alarmă am observat in modul în care te-ai descris in Noul Testament. Pretinzi să fii trei ființe în una: Tatăl, Fiul și Sfântul Duh, dacă nu mă înșel (Matei 28:19). Problema personalității multiple ridică o altă dilemă, care se referă la abilitatea ta de a calcula timpul.
Acționând prin persoana singurului tău fiu născut, o contopire complexă, dacă îmi permiți să fiu sincer, le-ai spus copiilor tăi că, după moarte, înviere si înălțare în spațiu, o să te întorci. Iată citatul:
„Adevărat vă spun că nu veţi termina de străbătut cetăţile lui Israel înainte să vină Fiul Omului!” Matei 10:23 și la 24:34 „Adevărat vă spun că nu va trece această generaţie până se vor întâmpla toate aceste lucruri.”
Înțeleg că, fiind o ființă eternă, concepția noastră, a muritorilor, despre timp probabil că îți e străină, deși tu l-ai creat și ar trebui să ai măcar o întelegere minimă a sa. Din aceste versete, însă, și din faptul că au trecut în jur de 2000 de ani de când ai murit, nu pari să ai o concepție a timpului, motiv pentru care putem bifa si aspectul ăsta.
Funcționarea intelectuală:
Se referă, în esență, la starea cognitivă a pacientului. La cât de bine poate efectua calcule și alte procese de gândire corespunzătoare educației sale.
Având in vedere omnisciența ta, sunt obligat să te educ în cel mai mare grad posibil, pentru că, în caz contrar, ar fi o absurditate și aș putea fi acuzat de blasfemie. Așadar, cât de bine poți tu, zeitate omniscientă, să execuți calcule, în baza cunoștiințelor tale supreme și a capacităților intelectuale?
Dă-mi voie să abordez aspectul ăsta printr-o serie de întrebări ușoare, în scopul de a-ți determina condiția cognitivă:
1.Dacă ești atotputernic, atotiubitor, atotcunoscător, creator al Universului și îți dorești o lume lipsită de rău, atunci:
a. Creezi un Cosmos lipsit de rău?
b. Creezi un Cosmos cu rău.
Aici ai ales b.
2. Dacă creezi o ființă umană masculină, ce specie de femelă te gândești să creezi la început, pe post de parteneră reproductivă?
a. O femelă umană.
b. Animale (Geneza 2:18)
Aici ai ales b.
3. Dacă ai doi copii nou-născuți care nu pot face diferența între bine si rău, atunci:
a. Îi lași singuri in Gradina Raiului, fără supraveghere, plantezi un copac din care nu au voie sa mănânce si creezi “cea mai vicleană ființă de pe pământ”, un șarpe mergător și vorbitor, despre care știi ca îi va convinge sa mănânce din copac?
b. Ai grijă de ei.
Aici ai ales a.
Cred că avem suficiente informații pentru a conchide că funcționarea ta intelectuală e subdezvoltată, în special în ceea ce privește mintea ta omniscientă.
M – Memorie/Stare: Aceasta testează dacă pacientul își poate aminti, laolaltă, evenimente recente și îndepărtate.
O să îmi iau libertatea de a bifa această căsuță din mai multe motive. În primul Testament pari să fi uitat modul și ordinea în care ai creat totul. În primul capitol îți amintești să creezi totul din apă (Geneza 1:2, 6-7), în timp ce în al doilea capitol, te răzgândești și îți amintești creând totul dintr-un fel de substanță uscată (Geneza 2:5-6). Mai mult, în primul capitol îți amintești că ai creat bărbatul și femeia în același timp (Geneza 1:27), deși inițial susții că ai creat animalele și păsările, în vreme ce în al doilea capitol, susții că ai creat omul întâi și abia după, animalele, păsările și femeia ( Geneza 2:1-23).
Mai mult, în aceeași carte, îi spui lui Noe să ia câte două animale din fiecare specie pe arcă (Geneza 6:19-22), apoi pari să îți uiți cerința și, după ce el termină de înconjurat Pământul, ceea ce nu a fost ușor pentru un om de vârsta lui, i-ai spus că ai fi vrut 7 exemplare din animalele curate și 2 din celelalte (Geneza 7:1-5), de aceea încurcându-l pe bietul Noe.
Deși sunt multe cazuri de care mă pot lega, o să îți mai ofer doar un exemplu. În Noul Testament, Tu, acționând prin persoana fiului tău, ești la masă cu discipolii tăi, dintre care doi insistă să te întrebe unde o să te duci după moarte. Imediat după asta, tu te enervezi pe ei pentru că nu te-au întrebat unde o să te duci după ce mori. ( Ioan 13:35, 14:6 & 16:5). Lucrul ăsta, în adiție la celelalte exemple pe care ți le-am adus la cunoștiință, indică faptul că ai anumite probleme în a-ți aminti evenimentele recente, dar și îndepărtate, și confirmă această parte a testului Nelson si Good.
Înfățișare/Influență: Înfățișarea pacientului (ex: dezordonat, expresii triste, activitate motoare) poate fi de ajutor în evaluare.
După toate aparențele, pari să fii invizibil, deși cunosc un moment în care i-ai arătat lui Moise spatele tău (Exodul 33:23), ceea ce pare cumva confuz, așa că vom trece la următorul criteriu din lista lui Nelson si Good.
Gândirea: Procesul de gândire al pacientului e important. Gândurile lui se leagă unul de altul în mod logic sau par aleatorii, fără legătură unul cu celălalt?(11)
În afară de exemplele prin care am demonstrat că memoria ta nu e chiar cum ar trebui să fie, aș vrea să îți prezint o scurtă listă de întrebări, ale căror răspunsuri vor demonstra tiparele anormale, conflictuale sau ilogice ale acțiunilor tale.
1. Ar trebui copiii tăi să mănânce carne de porc?
Levitic 11:7 – Nu
Marcu 7:18-19 – Da
2. Trebuie copiii tăi să se odihnească de Sabat?
Exodul 16:23-30, 20:8-11, 31:14 – Da
Matei 12:1-12, Marcu 2:27 – Nu
3. Trebuie să fie copiii tăi circumciși?
Geneza 17:10-14 – Da
Romani 4:10 – Nu
4. Trebuie ca legile prezentate în Vechiul Testament să fie respectate?
Matei 5:17-19 – Da
Romani 3:20-28 – Nu
5. Sprijini înțelepciunea?
Proverbi 4:7 – Da
Corintieni l:l9 – Nu
6. Îi vei proteja pe cei drepți?
Proverbi 12:21 – Da
Evreii ll:36-39 – Nu
7. Ești un Dumnezeu al păcii?
Ioan 14:27 – Da
Exodul 15:3 – Nu
8. Ești un singur Dumnezeu sau mai mulți?
Geneza 1 – Mai mulți
Geneza 2 – Unul
9. Vei proteja Pământul?
Ecleziastul l:4 – Da
2 Petru 3:l0 – Nu
10. Trebuie să se omoare între ei copiii tăi?
Exodul 20:13 – Nu
Exodul 32:27 – Da
Ai trecut prin analiza testului Nelson si Good, referitor la determinarea psihozei la pacient și, deși psihoza e întâmplătoare în natură, tu ești o ființă eternă, de aceea, judecând perioada de timp în care cartea ta a fost scrisă, se pare că episoadele tale psihotice durează foarte mult.
Înainte de a-ți oferi această mică evaluare psihiatrică, trebuie să mă declar consternat cu privire la conduita ta, în special în ceea ce privește iubirea divină și omnisciența, dar am văzut adevărul și ințeleg acum că îți omori copiii din motive iraționale, pentru că ești psihotic și, din nou, trebuie să insist, nu intenționez să fiu nerespectuos. Poate fi rezultatul unei eternități petrecute in izolare, ceea ce ar explica nu numai psihoza ta, dar și cazurile în care vorbești despre tine la persoana a treia si creezi porunci pentru tine însuți. Explică, de asemenea de ce, fiind propriul tău fiu, te rogi de tine sa nu fii părăsit de tine însuți.
Surse:
1. Daryl Fujii & Iqbal Ahmed. The Spectrum of Psychotic Disorders – Neurobiology, Etiology, and Pathogenesis. Cambridge University Press. (2003). p. 1.
2. William V. Good. M.D., Jefferson E. Nelson M.D & Don P. Bridge. D.D.S. Psychiatry Made Ridiculously Simple. MedMaster Inc. (1984) p. 9.
3. Norman Geisler & Thomas Howe. When Critics Ask: A Popular Handbook on Bible Difficulties. Baker Books. (1992). p. 3.
4. Rev. A. H. Sayce. The “Higher Criticism” and the Verdict of the Monuments. E. & J.E Young and Co. (1894). p. 84;
5. Bart D. Ehrman. From Jesus to Constantine: A History of Early Christianity. The Teaching Company. (2004). Lecture 2: Religious World of Early Christianity;
6. Anthony Bananno. Archaeology and Fertility Cult in the Ancient Mediterranean. The University of Malta Press (1986). p. 238;
7. John R. Bartlet. Archaeology and Biblical Interpretation. Routledge (1997). p. 61.
NOTE: Possible multiple personality disorder (Genesis 1:1, 1:29, 1:31, 1:27, 1:26, 3:22, 20:13, 35:7, Deuteronomy 32:16-17, 7:23, 1 Samuel 28:13, 2 Samuel 7:23, Psalms 58:12, 82:1)
8. William V. Good. M.D., Jefferson E. Nelson M.D & Don P. Bridge. D.D.S. Psychiatry Made Ridiculously Simple. MedMaster Inc. (1984) p. 9.
http://www.atheistrepublic.com/blog/michaelsherlock/dear-god-you-might-be-psychotic